Zoekmachine Optimalisatie MKB (SEO)

Onpage en offpage SEO

Startpagina

Zoekmachine
optimalisatie

    > Zoekwoorden
    > Linkbuilding
    > Technische SEO
    > Social Media
    > Analytics
    > Anti spam
    > SEO ethiek


delen-op-facebook

Zoekmachine Optimalisatie SEO gecertificeerd door Bruce Clay Inc.voor MKB

Het doel van Zoekmachine Optimalisatie (SEO) is om het aantal bezoekers, en daarmee ook de conversie, van een website te verhogen. Dit doel kan bereikt worden door een hoge ranking te behalen met de door u gedefinieerde keywords (zoekwoorden).
Met Zoekmachine Optimalisatie bereikt u dat uw website meer waarde krijgt om hoger te scoren in de zoekmachines. Dit kunt u realiseren door gebruik te maken van meer relevante content, gerelateerd aan de keywords, dan uw concurrenten.
Als u in de zoekmachines zoekt naar uw top keyword, dan zult u ongetwijfeld de top sites in de hoge noteringen en de hoogste posities tegenkomen. Het is dus belangrijk om met de eigen website hoger te scoren dan de concurrenten. Met andere woorden, beter scoren met keywords of keyphrases is de eerste stap om meer bezoekers op uw website te krijgen. Zoekmachine Optimalisatie moet dus steeds onderdeel zijn van adequaat webdesign.

SEO MKB de Ethische code

SEO Code of EthicsHet is niet voldoende om een paar simpele metatags toe te voegen aan uw webpagina’s en deze aan te melden bij een miljoen  zoekmachines of indexen.
De eerste stap die bij Zoekmachine Optimalisatie gezet moet worden is het bestuderen van de topnoteringen in de zoekmachines. Hierbij geldt: KOPIEER NOOIT andermans websites. Zoekmachines onderkennen gekopieerde content en zullen dit bestraffen met een penalty of zelfs een block. Zorg er voor dat uw website actueel is en over voldoende relevante en unieke content beschikt. Als gecertificeerd SEO specialist moeten wij ons, terecht, houden aan bepaalde regels die gelden voor Zoekmachine Optimalisatie. Wij confirmeren ons dan ook steeds aan de SEO Ethiek en de Code of Conduct. U kunt er dus van uitgaan dat wij nooit spam activiten richting zoekmachines of richting klant zullen uitvoeren.

De TLD en URL

De belangrijkste elementen van Zoekmachine Optimalisatie zijn het ‘Top Level Domain’ (TLD) en de URL. Als u nog niet over een domeinnaam beschikt is het van belang dat u deze zorvuldig kiest. Uw belangrijkste keyword moet in de domeinnaam terug te vinden zijn (indien mogelijk). Verkoopt u auto’s? Zorg dan dat uw domeinnaam het keyword auto bevat, bijvoorbeeld www.auto.nl.  In veel gevallen zal dit echter niet meer lukken. Zorg er dan voor dat uw belangrijkste zoekwoord in de url voorkomt. Dit kan door gebruik te maken van een duidelijke directory structuur. Omdat wij meerdere diensten aanbieden hebben wij voor elke dienst een aparte directory aangemaakt. In onze url’s vindt u onder andere een directory smalfilm terug. Alles wat met deze dienst te maken heeft is ondergebracht in www.mediaexclusive.nl/smalfilm/.

SEO en zoekwoorden

De volgende stap bij Zoekmachine Optimalisatie is het zorgvuldig kiezen van de zoekwoorden waarop uw doelgroep zal zoeken om op de website terecht te komen. Dit is een van de belangrijkste stappen in het kader van Zoekmachine Optimalisatie. Verkoopt u veel auto’s van een bepaald type, bijvoorbeeld cabriolets, zoek dan in bijvoorbeeld Google adwords naar alternatieve keywords voor cabriolet. Plaats de belangrijkste keywords in de title tag van uw pagina en in de meta description tag. De meta keywords tag wordt door Google weliswaar niet meegeteld voor de ranking van een bepaalde pagina maar er zijn zoekmachines die dit wel nog doen. Denk bijvoorbeeld aan Inktomi,  Theoma en andere, minder bekende, zoekmachines. Niet dat er veel mensen gebruik maken van deze onbekende zoekmachines. Het is wel zo dat een hoge ranking in andere zoekmachines bij kan dragen aan de ranking in bijvoorbeeld Goolgle, Bing, etc. Ook voor de keywords geldt: gebruik unieke keywords voor iedere pagina voor uw website. Dit geldt alleen voor de page keywords en niet voor de site keywords. Plaats de langste keyphrases vooraan en laat dit aflopen tot de enkele keywords. Gebruik altijd relevante keywords.

Zoekmachine Optimalisatie: Relevante content

Zoekmachine Optimalisatie voor GoogleNa het kiezen van de keywords wordt de tekst geschreven voor de diverse webpagina’s van uw internetsite. Zoekmachine Optimalisatie voor een van de grootste zoekmachines,  Google, betekent het nog steeds: ‘content is king’. Iedere pagina is in principe uniek en dient als zodanig dus ook over unieke, relevante content te beschikken. Zorg dat de voor die pagina relevante keywords in het content gedeelte voldoende gespreid worden (keyword density). Let wel op dat de pagina niet overspoeld wordt met keywords. Google ziet dit als keyword stuffing en zal ook deze vorm van spam afstraffen. Begin een pagina steeds met het belangrijkste keyword.  Plaats dit keyword (of keyphrase) in een zogenoemde Heading 1 tag. Deze tag kent meer waarde toe aan een woord dan een gewone paragraaf. Gebruik voor kopjes over de pagina heen de Heading 2 tag.

Title

De title tag moet altijd de belangrijkste keywords bevatten. Deze tag wordt altijd direct onder de head tag geplaatst. De title tag geeft in het kort weer waar de tekst op de betreffende pagina over gaat; de titel dus. Gebruik geen titel die niet relevant is voor de pagina. De title tag is, in combinatie met de URL en de meta description tag, de meest belangrijke in het kader van Zoekmachine Optimalisatie.

Description

De meta description tag  is altijd de tweede tag onder de head tag. Zoals de naam al zegt is dit een omschrijving van de pagina.  Zorg voor een duidelijke beknopte omschrijving van de pagina. Vergelijk het met de inleiding van een boek. Zorg er voor dat alle woorden uit de title tag voorkomen in de meta description tag (behalve stopwoorden).

De volgorde onder de head tag ziet er nu als volgt uit:
<HEAD>
<TITLE>Uw pagina titel</TITLE>
<META NAME="Description" CONTENT="Uw omschrijving van de pagina">
<META NAME="Keywords" CONTENT="Uw keywords voor deze pagina">
</HEAD>

Zoekmachine Optimalisatie en linkbuilding

Een van de belangrijkste aspecten van zoekmachine optimalisatie is Linkbuilding.
Link populariteit is de relatie tussen het aantal links en de belangrijkheid van websites die naar de eigen website linken. Zoekmachines herkennen een belangrijke site op basis van de externe links naar jouw website of een pagina binnen jouw website. Link populariteit is een algoritme waar vrijwel alle zoekmachines een hoge waarde aan toekennen. Met name de waarde die de zoekmachines toekennen aan de link populariteit en het aantal kwalitatieve links naar de eigen website zal deze in de rankings behoorlijk doen stijgen. De eigen website stijgt in populariteit bij de zoekmachines als deze veel, kwalitatief waardevolle, links heeft; zowel intern als ook extern. De waarde van een link wordt bepaald door de content er omheen als ook de waarde van de website waar deze link vandaan komt. Dus, als iemand een artikel schrijft over jouw product of dienst en plaatst in dit artikel een link met de juiste "anchor" tekst naar jouw website, dan is dit een waardevolle link. Zogenaamde "reciprocal" links hebben vrijwel geen waarde (het principe van "ik link naar jou en jij linkt naar mij”). Let vooral ook op dat de eigen website niet bewust deel uitmaakt van een linkfarm. Alle zoekmachines zulen dit bestraffen met een penalty of block. Spam heeft namelijk niets te maken met Zoekmachine Optimalisatie.
Voordat iemand begint met het verhogen van de link populariteit is het van belang om te weten hoe de eigen website er nu voor staat in de zoekmachines. Weten wie er naar de eigen website linkt is waardevolle SEO informatie. Probeer altijd links naar de eigen website die geplaatst zijn in een linkfarm, te verwijderen.

Heading

De heading tags (H1 en H2) zijn geen onbelangrijke factor in de Zoekmachine Optimalisatie van uw website. Plaats het belangrijkste zoekwoord voor de betreffende pagina in een H1 tag. Media Exclusive zal u bij het ontwikkelen van een website en het webdesign uitvoerig adviseren over het gebruik van tags die betrekking hebben op het verhogen van de ranking in de diverse zoekmachines.

Uiteraard zijn er nog tal van andere zaken waar u als klant op moet letten. Google heeft enkele honderden algoritmen ter beschikking waarvan er op dit moment zo’n 200 in gebruik zijn. Wilt u meer weten over optimaliseren van zoekmachines, neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.