Webdesign

Webdesign voor MKB Limburg

Startpagina

Webdesign
    > Internet strategie
    > Maatwerk
    > Stappenplan
    > Referenties


delen-op-facebook

Webdesign voor MKB

Ons uitgangspunt bij webdesign voor MKB is dat ieder bedrijf uniek is en zich daarom ook op internet moet onderscheiden van andere bedrijven met een unieke website. Of u nu een nieuwe website laat ontwikkelen of uw bestaande website laat restylen. Dat is dé uitdaging voor Media Exclusive. Voor veel organisaties en bedrijven is internet op dit moment hét belangrijkste communicatiemiddel. Door onze ervaring op het gebied van webdesign voor MKB helpen wij u om uit de investering in een website optimaal rendement te behalen.

De ontwikkeling van een website

Internet is bijna niet meer weg te denken in de huidige samenleving. Sinds de beginjaren van het World Wide Web is internet met gigantische sprongen gegroeid. Zoekmachines over de hele wereld zijn continu bezig om pagina´s te indexeren in de meest verre uithoeken van dit web. Of u nu bezoekers naar uw fysieke onderneming wilt lokken of dat de verkoop online gebeurt, de bezoeker verwacht dat hij alles online kan vinden. Even “Googelen” en de gebruiker krijgt duizenden, zo niet miljoenen, resultaten op het scherm. In de internetmarkt staat de concurrent altijd op de eerste pagina van de zoekmachine. Hoe denkt u, op basis van deze gegevens, zelf over uw marketing activiteiten op internet? En hoe kunt u op de eerste pagina van bijvoorbeeld Google terechtkomen? Al deze facetten komen bij webdesign voor MKB bij ons ruim aan bod.

SEO Certified AnalystZoekmachine Optimalisatie

De beste manier om dit te bereiken is om reeds in de beginfase van de bouw deze vragen te stellen. Search Engine Optimazation, webdesign en usability zijn de belangrijkste ingrediënten voor een succesvolle website. Als gecertificeerd SEO Analist door Bruce Clay Inc. (Californië, USA) kunnen wij u op het gebied van zoekmachine optimalisatie uitstekend van dienst zijn.

Vroeger hoefde niemand zich druk te maken over webdesign; men publiceerde gewoon wat informatie over bedrijf en product op internet en dat was voldoende. Op het hedendaagse internet moet men zich echter onderscheiden. Zoekmachines en miljoenen bezoekers doorzoeken het internet dagelijks voor nieuwe en interessante inhoud. Goed webdesign van uw internetpagina´s heeft invloed op de spiders en crawlers van de zoekmachines. Maar ook op het gebruiksgemak (usability) voor de bezoekers. Als de zoekmachines niet verder komen dan bijvoorbeeld alleen de landingspagina of als bezoekers niet kunnen vinden wat zij verwachten dan zullen beide afhaken. Uw website heeft dan geen kans van slagen meer  in de competitie op het gebied van zoekmachine marketing. 

Internet strategie

Voordat u begint met de bouw van een website moet u inventariseren wat u op internet gaat aanbieden. Denk in deze fase ook al na over de internet marketing strategie die u gaat volgen. Er zijn 2 soorten bezoekers actief op internet, zij die geïnteresseerd zijn in een bepaald onderwerp en zij die iets willen kopen en dus hun keuze voor een bepaald product of dienst al hebben gemaakt. Bepaal dus van te voren of u producten of diensten gaat verkopen via internet of dat u alleen informatie ter beschikking wilt stellen. Uw plaats kennen op internet is van cruciaal belang voor het succes van uw zoekmachine optimalisatie en het webdesign project.
Weet wie uw klanten zijn en waar ze naar op zoek zijn. Onderzoekers hebben een andere doelstelling dan de online kopers. Het is moeilijk om beide doelgroepen via 1 website te bedienen.

Keywords en keyphrases

Ga voordat u begint met het schrijven van teksten op zoek naar relevante keywords (zoekwoorden) en keyphrases (zoektermen). Er zijn op internet tal van handige, veelal gratis, tools om keywords te genereren. Google biedt hiervoor de gratis tool Google Adwords aan. Kijk op internet vooral naar de websites van uw concurrenten en ga na welke keywords zij gebruiken. Na het verzamelen van voldoende keywords kunt u aan de slag met het schrijven van de teksten voor uw website. Schrijf in ieder geval uw eigen tekst. Kopieer NOOIT tekst van andere websites. Google en andere zoekmachines herkennen gekopieerde tekst en zullen dit bestraffen met een penalty of, nog erger, met een block.

Navigatie

Na het inventariseren van de keywords en het grof schrijven van de teksten is de beurt aan de navigatie. Het belangrijkste hierbij is dat u zich kunt inleven in de gebruiker. Hoe kan een gebruiker door uw website navigeren zonder te verdwalen? De informatie op uw website moet gemakkelijk en voor iedereen begrijpelijk zijn zonder daarbij kinderachtig over te komen. Welke kleuren en lettertypes gebruikt u op uw website? Welk type navigatie wilt u aan gebruiken: drop down menu´s, menu´s aan de linker- of rechterkant? Navigatie is uiterst belangrijk voor een website. U wilt de bezoekers van uw website uiteraard zolang mogelijk vasthouden op uw site.

Naast het gebruikersgemak is het voor de zoekmachine optimalisatie van nog groter belang om aandacht te schenken aan de navigatie. De spiders en crawlers van de zoekmachines moeten de site kunnen doorlopen zonder daarbij “verstrikt” te raken. Hoe beter de navigatie is ingericht, hoe meer pagina´s er bezocht worden door de zoekmachines.

Onderzoek heeft aangetoond dat webpagina´s die gebruik maken van de meest prominente keywords en keyphrases in hun TITEL en META Description tags significant hoger scoren in de zoekmachines dan webpagina´s die dit niet gebruiken.

Uw website als marketinginstrument

Als u optimaal gebruik wilt maken van uw website als marketingtool, vraagt dat natuurlijk om een actieve inzet van alle marketingmiddelen. Hiervoor gebruikt u uiteraard de de traditionele media zoals advertenties in vakbladen en/of kranten. Maar ook nieuwe media. Het versturen van nieuwsbrieven via email, online enquetes, streaming video en  zoekmachine optimalisatie zijn belangrijke voorwaarden voor een succesvolle website. Met een optimale mix van deze marketingtools vergroot u de naamsbekendheid van uw organisatie en versterkt u bovendien de binding met uw klanten. Webdesign voor MKB vergt een andere aanpak dan bijvoorbeeld voor een grote dienstverlener. Maak daarom vrijblijvend een afspaak.