Internet strategie


De hedendaagse internet consument is een individualist. Vooral het gemak van vergelijken, ideeën vergaren en prijsvergelijkingen zijn de drijfveren die de bezoeker naar het internet lokt. Het zijn de bezoekers van uw website die bepalen of zij na een vluchtige scan uw website verlaten of dat ze doorklikken om uw website verder te doorzoeken. De eerste 5 à 10 seconden zijn van doorslaggevend belang. Is de eerste indruk van de website goed dan is de kans groot dat de bezoeker verder zal klikken op de website. Uiteraard zullen bezoekers afhaken als het eerste “gevoel” niet de juiste snaar raakt. Het webdesign is dus bepalend. Maar dan?
Met uw Internet Strategie bepaalt u samen met de webdesigner welke strategie er gevolgd moet worden.

Internet Strategie en uw doelgroep

Een website is niet een op zich staand marketing kanaal. Het is complementair met alle andere communicatie- en marketingkanalen. Deze zijn in de meeste gevallen toegesneden op uw doelgroep. Anders is dit bij een website. Iedereen denkt dat de hele wereld de doelgroep is. Soms is dat ook zo. Maar in de meeste gevallen, zoals bij het MKB, is dit niet het geval. De fietshandelaar op de hoek zal heus geen fiets leveren naar Japan. Zijn klanten komen uit de regio. Afhankelijk van de modellen die hij verkoopt bepaalt hij ook zijn doelgroep. Zijn het vooral de twintigers of dertigers die van mountainbiken houden of is zijn doelgroep de zestig plusser die op zoek is naar een elektro fiets?

Een topnotering in de zoekmachines

Inmiddels gebruikt 80% van de internetters dagelijks een of meerdere zoekmachines om het product van hun keuze te vinden. Hiervan zal 50% producten en prijzen vergelijken op internet. Het is dus van zeer groot belang dat uw bedrijf via bijvoorbeeld Google een hoge notering heeft. Zoekmachine optimalisatie zal dus onderdeel moeten zijn van uw internetstrategie.